Uutiset

Subway naisten jalkapalloliigan pääyhteistyökumppaniksi

Kansainvälinen ravintolaketju Subway sekä kaudeksi 2020 uudistuva naisten jalkapalloliiga ovat solmineet yhteistyösopimuksen tuleville kausille. Subwaysta tulee naisten jalkapalloliigan ensimmäinen oma kokonaisvaltainen kumppani.

Yhteistyön myötä Subway on näkyvästi esillä uudistuvan jalkapalloliigan ottelutapahtumissa sekä digitaalisissa kanavissa. Liigan lisäksi Subway tulee näkymään sekä miesten että naisten maajoukkueiden ottelutapahtumissa. 

-On upeaa, että Subwayn kaltainen merkittävä globaali toimija tunnistaa ne mahdollisuudet, joita jalkapallo naisten puolella sisältää. Arvopohjamme yhtenevät vahvasti muun muassa samanarvoisuuden ja rohkean, hyvinvoivan elämän kautta, ja tämä luo erinomaisen pohjan syvälle yhteistyölle, Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja sanoo. 

Subway jakaa saman arvopohjan suomalaisen jalkapalloperheen kanssa toimien aktiivisen, liikunnallisen ja yhdenvertaisen elämän esille tuojana. Ketju aikookin yhteistyön aikana kohdentaa panostuksia erityisesti lasten ja nuorten harrastuksen tukemiseen.

-Yhteistyö on meille uusi kiehtova avaus kovassa nosteessa olevan suomalaisen huippujalkapallon parissa. Haluamme vahvistaa lajin positiivisia mielikuvia ja korostaa liikkuvan elämäntavan merkitystä. Lisäksi tahdomme lisätä yhdenvertaisuutta niin viheriöllä kuin yhteiskunnassa laajemmin, Subwayn markkinointipäällikkö Pia Ikonen sanoo. 

Vuodesta 2000 Suomessa toiminut Subway on tehnyt vahvasti urheiluyhteistyötä jo pitkään. Alkava kumppanuus naisten huippujalkapallon kanssa tarjoaa ketjulle mahdollisuuden rakentaa entistä laajempia kokonaisuuksia niin näkyvyyselementtien kuin arvopohjaisen viestinnän kautta. 

-Kumppanina Subway on edelläkävijä inklusiivisen jalkapallomaailman rakentamisessa – jalkapallo kuuluu naisille ja miehille, tytöille ja pojille – on hienoa, että myös kansainvälisesti toimivat kumppanit alkavat tunnistaa tämän potentiaalin, Palloliiton kehityspäällikkö Pihlaja sanoo. 

Jalkapallon edistäminen naisten ja tyttöjen lajina on Palloliitolle keskeinen tavoite ja yksi olennainen osa tätä on myös kaupallisen puolen kehittäminen. 

-Subwayn kaltainen globaali kumppani on meille tärkeä ja uskon vahvasti, että yhteistyöstä tulee molemmin puolin antoisa, sanoo Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.

Lisätietoja:

Heidi Pihlaja Kehityspäällikkö, Suomen Palloliitto 040 843 2370 heidi.pihlaja(a)palloliitto.fi

Pia Ikonen Markkinointipäällikkö, Subway +31 6 52696085 ikonen_p(a)subway.com

Yhteistyössä